Nejen před vánočními svátky, ale po celý rok čím dál více lidí nakupuje v internetových obchodem jakékoliv zboží. Ale jak se bránit v případě, že objednané zboží neodpovídá vašim představám a rádi byste ho vrátili prodejci? Nebo jste si vaši objednávku rozmysleli a prostě ji chcete vrátit?
Občanský zákoník ukládá všem internetovým prodejcům povinnost přijmout vrácené zboží do 14 dní od doručení zásilky. Tuto dobu máte garantovanou i pro nákup přes telefon nebo přes poštu, dokonce i pro nabídky podomních prodejců. Samozřejmostí v tomto případě je, že jste vrácené zboží nepoužívali a ve většině případů by mělo být i v původním obalu.
Takže pozor na nevhodné dárky k Vánocům. Samozřejmě je můžete na internetu objednat na poslední chvíli, tím ale zase riskujete situaci, kdy internetový obchod nebo dopravní služby nestihnout zboží přivézt včas.
Proto v případě nákupu vánočních dárků, u kterých si nejste jisti například velikostí oblečení, výběrem druhu parfému apod. je mnohem lepší nakupovat v kamenných obchodech. Ty sice nemají povinnost zboží vracet, ale většina z nich především před vánočními svátky vychází vstříc svým zákazníkům a tuto službu poskytuje. Přesto je vždy lepší zeptat se na tuto skutečnost u pokladny nebo informačním centru daného obchodu.
Nezbytnou podmínkou je samozřejmě uschovaný účet z prodejny a zboží označené původní cenovkou.
Jinak je tomu samozřejmě se záruční dobou. Jak se máte například zachovat v situaci, kdy jste si přes internet zakoupili myčku na nádobí a ona se po několika měsíčních rozbila? Stačí kontaktovat internetového prodejce mailem nebo telefonicky. Ten vyhledá nejbližší servis, v kterém se objedná termín opravy. Nezoufejte ani v situaci, že technik sdělí, že vada je neopravitelná. V takovém případě se s prodejcem domluvíte o odvozu tohoto zboží a peníze vám prodejce zašle na účet.