Jednání s úřady se týká každého z nás. Někdo se potýká s nutností častějších návštěv, zejména v případě vyřizování žádosti, jako je například úvěr, půjčka apod. Avšak zde je i vhodná alternativa v rámci rychlejšího vyřízení. Jak? Lze využít služeb nebankovní společnosti, zejména v případě potřeby rychlého sjednání hypotečního úvěru
Pověst českých úředníků
I když mezi nejčastější výtky náleží, že jsou čeští úředníci neochotní, někdy až arogantní, nedisponují dostatečnou empatií a vstřícností. Přestože je to samozřejmě především na základě subjektivity a individuální zkušenosti, vláda si stanovila cíl! Chce tak do roku 2020 zreformovat státní správu. Z různých průzkumů vyplývá, že zejména mladí lidé mají problémy s úřady. Někteří občané nabývají pocitu, že jim není dostatečně porozuměno a není poskytnut prostor pro vyjádření a naslouchání ze strany úředníků. Avšak je třeba se též zamyslet, jak někteří spoluobčané jednají a chovají se na úřadech. Mnohdy ani si neuvědomují, že možná i z jejich strany a přístupu není vše tak, jak by mělo být.
Jak se adekvátně chovat nejen vůči státním úředníkům
- Prioritou je slušné chování a klidný přístup – snažte se vše řešit v klidu a s chladnou hlavou, regulujte emoce. Respektujte rovněž odpovědi úředníka. Je zapotřebí pamatovat, že úředníci jsou lidé jako my, ale především se musí řídit předpisy dle zákona apod.
- Pozor na úplatky a podlézání – pro nikoho není příjemné, když je někdo podlézavý, nehledě je to i důkaz, že disponujete vlastní důstojností a nesnižujete se k tomu, že budete podlézat. Případně že nejste spokojeni, tak vždy je reálné řešení, ať už varianta v podobě jednání s jiným úředníkem či s jeho nadřízeným. Stejně tak rozhodně nikdy nedávejte úplatky.
- Informovanost – určitě se neostýchejte ptát, jestliže vám není něco jasné. Můžete i požádat úředníka, aby vám to případně napsal a laicky znovu vysvětlil. Rozhodně je lepší se několikrát zeptat, než něco špatně pochopit. Ne vždy vede snadná cesta zpět k nápravě.
- Empatie – jak je výše uvedeno, že je ze strany populace apelováno po vyšší empatii ze strany úředníků, je důležité, aby i z druhé strany byla v rámci chování poskytnuta dostatečná empatie.