Pokud chce člověk dopravovat větší náklady kusového zboží nebo materiálu na větší než zanedbatelné vzdálenosti, nejednou se už automaticky shání po přepravních paletách. A rozhodně ví dobře, proč tak činí.
Pokud má dotyčný totiž k dispozici takové palety, může si ušetřit spoustu práce a také starostí. A pokud se nad tím aspoň trochu zamyslíte, přijdete na to, proč.
Pokud se totiž třeba hned ve výrobě naskládají výrobky nebo cokoliv jiného právě na tato zařízení, je s nimi až do jejich definitivní cílové destinace znatelně méně práce.
- Nejprve stačí, aby pro takovou naloženou paletu přijel dejme tomu skladník s vysokozdvižným nebo nízkozdvižným vozíkem, a než se kdo naděje, je celý náklad na svém místě ve skladišti. Aniž by se muselo běhat s jednotlivými částmi takového nákladu sem a tam, aniž by se tyto musely někde opatrně a šikovně ukládat, aby byly kdykoliv po ruce a aby se s nimi zároveň nic nestalo.
- Pak stačí takovou paletu opět nabrat týmž vozíkem a za chvíli už je vše naloženo třeba na korbě nákladního auta, pod plachtou kamionu, v přepravním kontejneru, na železničním vagónu, prostě tam, kde to má být. A díky paletám lze tento prostor efektivně využít a netřeba se bát toho, že by se cestou něco z toho, co je na oněch paletách přepravováno, poškodilo.
- V cíli se vše opět stejně lehce vyloží s pomocí nízko- či vysokozdvižného vozíku a přepraví se to na místo určení.
A když je pak vše rozebráno a paleta zůstane prázdná? Nic se neděje. Klidně i velké množství těchto předmětů lze jednoduše naskládat na sebe a rázem tyto nezabírají zbytečně místo a mohou tak někde čekat, než se rozhodne, co s nimi dál. Tedy než budou znovu použity.
Protože je lze používat opakovaně a logicky se tak i děje. V zájmu všech lidí, kteří by se jinak udřeli, kdyby měli běhat se vším sem a tam a přenášet vše kousek po kousku.